Wartościowe artykuły

2pu

Biznes

7 TECHNIK WIZUALNEGO MERCHANDISINGU W CELU ZWIĘKSZENIA SPRZEDAŻY

7 TECHNIK WIZUALNEGO MERCHANDISINGU W CELU ZWIĘKSZENIA SPRZEDAŻY

Wizualny merchandising wywiera wpływ i robi wrażenie na każdym gościu, który odwiedza Twoją firmę. Wszystko, co klient widzi z zewnątrz sklepu, a całe wnętrze może pracować nad optymalizacją powierzchni handlowej. Skuteczne techniki merchandisingu wizualnego działają spójnie, aby odzwierciedlić markę, zaangażować klienta i zwiększyć sprzedaż, od ekspozycji sklepowych po oznakowanie i ogólny plan piętra.

Jakie są najlepsze sposoby na wykorzystanie skutecznego wizualnego merchandisingu ? Rozważ kombinację technik, które mogą zwiększyć świadomość produktu i chęć zakupu klienta.

1. TWÓRZ WYŚWIETLACZE DLA KLIENTÓW DOCELOWYCH

Zwiększaj standardy marki i realizuj programy w handlu detalicznym i hotelarstwie. Rozpocznij BEZPŁATNĄ wersję próbną Bindy.

Podróż klienta zaczyna się od odkrycia, a następnie przechodzi do porównania opcji przed ostateczną konwersją i sprzedażą. Nadanie tonu swoim klientom docelowym za pomocą wizualnego merchandisingu jest kluczowym elementem w przeprowadzaniu ich od odkrycia do sprzedaży. Kim są Twoi docelowi klienci? To ważne pytanie przy projektowaniu wyświetlaczy. Staraj się odwoływać do ich stylu życia lub stylu życia, którego pragną. Więcej na ten temat poczytasz na stronie https://tm360.pl/merchandising/.

2. MNIEJ MOŻE OZNACZAĆ WIĘCEJ

Wizualny atak na zmysły przytłacza klienta. Zbyt wiele przedmiotów i zderzające się kolory sprawiają, że wyświetlacz wygląda, jakby maluch rzucił wszystkie zabawki na podłogę; rezultatem jest chaos. Przytłoczeni klienci mają tendencję do odchodzenia.

Unikaj bałaganu i chaosu na wyświetlaczach. Zamiast tego skup się na podkreśleniu pojedynczego przedmiotu lub kilku powiązanych elementów, aby stworzyć spójny temat / historię.

3. OPOWIEDZ HISTORIĘ

Opowieść do wizualnego wyświetlacza merchandisingowego pomaga zarówno w procesie projektowania, jak i ułatwia klientowi nawiązanie kontaktu z produktem (produktami). Historia może być specyficzna dla pojedynczego wyświetlacza lub może przepływać przez całą przestrzeń handlową za pomocą pojedynczego, spójnego motywu od ekspozycji do ekspozycji. Rozpocznij ten ostatni od frontu sklepu z głównym oknem lub przestrzenią przy wejściu.

Narracja nie musi być skomplikowana i może być czymś tak wypróbowanym i prawdziwym, jak „powrót do szkoły” lub „letnia zabawa”. Polegaj na kolorze i oznakowaniu, aby zachować spójność historii/tematu. Może to być tak proste, jak użycie tego samego koloru tła lub słów kluczowych w oznakowaniu.

4. BĄDŹ KONKRETNY Z OZNAKOWANIEM

Wyświetlacz może doskonale prezentować przedmioty, ale jeśli oznakowanie zawiedzie, wszystko zawiedzie. Unikaj rozwlekłych znaków — zbyt wiele informacji jest ignorowanych.

Wypróbuj zasadę pięciu sekund: powinieneś być w stanie z łatwością odczytać znak w ciągu pięciu sekund lub mniej, przyswajając jego znaczenie bez żadnych pomyłek. Jeśli Twoja wiadomość ma być dłuższa, rozważ serię znaków wkomponowanych estetycznie w ogólny motyw wizualnego merchandisingu.

5. WYŚWIETLACZE OKIENNE PRZYCIĄGAJĄ RUCH PIESZY

Wyeksponuj nowe i cenniejsze produkty w oknie lub przy wejściu, aby przyciągnąć ruch pieszy. Pierwsze wrażenia robią różnicę. Przechodnia nie zainteresuje sklep, który wydaje się ciemny, brudny lub zaniedbany.

Przednie okna muszą być utrzymywane w czystości, a wyświetlacz dobrze oświetlony lub oświetlony, aby wywołać emocjonalny efekt. Czasami jednak w przypadku konkretnych projektów najlepiej sprawdza się oświetlenie minimalne. Ponownie, oznakowanie powinno być jasne, zwięzłe i powiązane z tematem/historią okna.

6. WIEDZA ZESPOŁU SPRZEDAŻY

Każdy członek zespołu sprzedaży musi posiadać wiedzę na temat przedmiotów, które znajdują się na wystawach visual merchandisingu. Jest to szczególnie ważne w przypadku wyświetlaczy interaktywnych. Jeśli członek zespołu nie może odpowiedzieć na pytanie klienta, zaufanie spada, a ryzyko utraty sprzedaży wzrasta.

7. ANALIZUJ TYGODNIOWĄ SPRZEDAŻ I ZMIENIAJ WYŚWIETLACZE

Twój wizualny merchandising definicja – to kolejny punkt styczności w ścieżce decyzyjnej klienta. Aby być skutecznym, ważne jest, aby przeanalizować tygodniową sprzedaż i określić, czy i jak wyświetlacze wpływają na sprzedaż. Stare ekspozytory stają się niewidoczne dla stałych klientów, a nowe wyglądają na zużyte. Zachowaj świeżość, aby zwiększyć potencjał konwersji.

Aby zwiększyć sprzedaż, merchandising wizualny musi angażować klienta, jednocześnie odzwierciedlając markę. Powinna opowiadać historię, odwoływać się do zmysłów i przypominać o zakupach drugorzędnych — takich jak taśma malarska do galona farby. Skuteczny merchandising wizualny ma moc zwiększania sprzedaży — odgrywa kluczową rolę w końcowej konwersji.

DODATKOWA WSKAZÓWKA NR 8. KONTROLUJ SKLEPY POD KĄTEM ZGODNOŚCI Z MERCHANDISINGIEM

60% ekspozycji promocyjnych nie jest wykonywanych prawidłowo! Spędziłeś miesiące na doskonaleniu ekspozycji produktów i przestrzeganiu powyższych wskazówek, ale nadal nie widzisz wyników sprzedaży, na które liczyłeś. Utworzenie listy kontrolnej merchandisingu i audytowanie sklepów pod kątem zgodności z merchandisingiem w celu zapewnienia prawidłowej realizacji może zwiększyć sprzedaż o 193% ! Każda promocja merchandisingowa powinna być poprzedzona ustalonym procesem audytu merchandisingowego.