Wartościowe artykuły

2pu

Turystyka

Przygotowanie roweru na wycieczkę rowerową

Przygotowanie roweru na wycieczkę rowerową

Kiedy zapisałeś się na wycieczkę, prawdopodobnie miałeś ambitny plan treningowy, który zapewni Ci optymalny poziom sprawności. Często praca, rodzina i ogólnie życie stają na drodze.

1. ODPOCZYNEK JEST NAJLEPSZY
Po pierwsze, nie martw się. Najważniejszym krokiem jest akceptacja stanu swojej kondycji, ponieważ z wycieczki w góry wysokie można cieszyć się na każdym poziomie sprawności.

Musisz udać się na wycieczkę wypoczętą. Nie próbuj wkuwać się w ostatnią minutę treningu, ponieważ w tak krótkim czasie nie przyniesie to żadnych korzyści fizjologicznych. Kontynuuj kręcenie nogami i wykonuj normalne przejażdżki towarzyskie/weekendowe.

Wszelkie intensywne programy treningowe blokowe powinny kończyć się na 1-2 tygodnie przed wycieczką, aby umożliwić ci regenerację i odpoczynek.

2. KONFIGURACJA ROWERU
Rower, którego używasz podczas wycieczki, powinien być objęty pełną obsługą wyścigową. Chociaż nie będziesz ścigać się, warunki w wysokich górach są dla Twojego motocykla trudne, podobnie jak wyścig. Zjeżdżanie z dużych zjazdów powoduje zużycie klocków hamulcowych i nagrzewanie felg, nierówne drogi i deszcz mogą powodować przebicia, jeśli opony i dętki nie są serwisowane/wymieniane, łożyska są bardzo trudne do zdalnej wymiany i nie chcesz tego skrzypienia przez 2 godziny podjazdu każda góra, prawda?! To dobrze zainwestowane pieniądze na własny rower lub wypożyczenie roweru , który będzie skonfigurowany i serwisowany idealnie do warunków.

 

3. CZĘŚCI ROWEROWE
Gearing to najczęstszy błąd w wysokich górach. Zawsze będziesz chciał więcej biegów, więc idź na maksimum: Kompaktowa korba (50-34) i duża kaseta (11-32).

Felgi karbonowe powinny być używane tylko przez doświadczonych rowerzystów, którzy mogą dać obręczom odpowiedni czas na ostygnięcie. Hamulce tarczowe mogą być bezpieczniejsze w mokrych warunkach. Warto przygotować się przed trasą, a dobrą trasę znajdziesz na stronie https://www.wyprawyrowelove.pl/.

Pomyśl o swoich punktach kontaktowych: siodle i butach. Korzystaj z tego, co działało najlepiej w przeszłości i nie wprowadzaj żadnych zmian ani ulepszeń w ostatniej chwili. Jeśli wypożyczasz rower, weź ze sobą własne siodełko i pedały.

Jedzenie i zakwaterowanie- Pireneje damskie – wycieczka rowerowa

4. ODŻYWIANIE
Dieta, ściśle związana z treningiem i regeneracją, wpływa na Twoje wyniki i radość z wycieczki. „Jesteś tym, co jesz” nigdy nie było prawdziwszym stwierdzeniem.

Staraj się nie pić zbyt dużo alkoholu przed wycieczką i utrzymuj dietę zgodną z tym, co wiesz, że działa dobrze.

Podczas wycieczki trzymaj się żywienia, które wypróbowałeś i przetestowałeś. W razie potrzeby można sięgnąć po żel, ale jeśli normalnie ich nie używasz, nie zaczynaj z nimi dnia. Jedz jak najwięcej normalnego jedzenia i sięgaj po słodkie smakołyki tylko wtedy, gdy musisz.

Zaraz po jeździe spróbuj od razu wypić koktajl proteinowy lub przekąskę. To wtedy Twoje ciało najbardziej tego potrzebuje i jest niezbędne do skutecznej regeneracji na następny dzień.

5. ZESTAW
Naszym ulubionym powiedzeniem jest; „nie ma złej pogody, tylko złe ubranie”. Pogoda w wysokich górach może się szybko zmieniać, a prognozy nie są tak wiarygodne. Nawet jeśli Twoja wycieczka odbywa się w środku lata, na dużych wysokościach może być zimno.

Zapakuj zestaw rowerowy na każde warunki, w tym ochraniacze na buty, rękawiczki z długimi palcami, buf i bardzo dobrą wodoodporną kurtkę.

Jeśli dołączasz do wycieczki pranie odbywa się zwykle co drugą noc podczas wycieczek, więc weź ze sobą co najmniej 2 sztuki wszystkiego. Twoja codzienna torba do jazdy (która jest łatwo dostępna przez cały dzień w pojeździe pomocniczym) powinna zawierać pełny zestaw akcesoriów, które będziesz pielęgnować po ulewie.

6. POZNAJ SWOJĄ JAZDĘ I TEMPO!
Efektywne tempo podczas długiej, ciężkiej jazdy może być różnicą między zakończeniem dnia na rowerze a zakończeniem go w furgonetce. Często zobaczysz kluczowe podjazdy napisane na poprzeczce profesjonalnego jeźdźca, aby wiedział, kiedy zająć właściwą pozycję lub po prostu kiedy skończy się cierpienie!

Jeśli przejażdżka obejmuje 3 podjazdy, najlepiej zostawić cały wysiłek na ostatnią. Jeśli znasz swoją moc progową lub tętno, powinieneś trzymać się poniżej tego, aby nie wypalić się zbyt szybko. Nie daj się skusić innym rowerzystom zbyt wcześnie, poznaj swój limit i jedź z nim.