Wartościowe artykuły

2pu

Biznes

Co to jest merchandising wizualny?

Co to jest merchandising wizualny?

Oznacza to, że nawet jeśli jedzenie jest doskonale ugotowane i pyszne, zła prezentacja może kogoś zniechęcić, zanim jeszcze spróbuje.

Sprzedawcy i marki stoją przed tymi samymi wyzwaniami. Możesz mieć najlepsze produkty lub ceny na rynku, ale jeśli twoje sklepy są nijakie, a produkty słabo eksponowane, ludzie będą szukać gdzie indziej. Tutaj do gry wkracza wizualny merchandising.

Co to jest merchandising wizualny?

Wizualny merchandising to praktyka polegająca na projektowaniu i wyświetlaniu towarów w miejscu sprzedaży detalicznej w celu zaangażowania kupujących i zwiększenia sprzedaży. Odbywa się to poprzez tworzenie wyświetlaczy, które w atrakcyjny wizualnie sposób podkreślają wygląd, cechy, zalety i zastosowania produktu.

Najważniejsze jest to, że w wizualnym merchandisingu nie chodzi tylko o to, by produkty wyglądały dobrze. Chodzi o to, by zaprezentować je w sposób, który zapewni wymierny wzrost przychodów.

Zwykle myślimy o wizualnym merchandisingu w kategoriach tego, jak produkty są wyświetlane w sklepie za pomocą witryn sklepowych, manekinów, oznakowań, interaktywnych doświadczeń itp. To z pewnością prawda, ale wraz z rozwojem sprzedaży wielokanałowej silny merchandising wizualny musi również obejmować internet kanały.

Wizualny merchandising to praktyka polegająca na projektowaniu i wyświetlaniu towarów w miejscu sprzedaży detalicznej w celu zaangażowania kupujących i zwiększenia sprzedaży.

Znaczenie silnego wizualnego merchandisingu

Wizualny merchandising to skuteczny sposób na przebicie się przez hałas. W sklepach stacjonarnych i witrynach sklepów internetowych konsumenci są nękani reklamami wizualnymi i tekstowymi. Kiedy tak wiele produktów krzyczy „Spójrz na mnie!”, konsumenci mogą łatwo przeoczyć większość z nich.

Dla wizualnego merchandisera praca polega w dużej mierze na rozpoczęciu od architektury całej powierzchni handlowej, niezależnie od tego, czy jest to sklep, strona internetowa czy aplikacja mobilna.

Ostateczną rolą wizualnego merchandisera jest zatem projektowanie przestrzeni, które łączą unikalne punkty sprzedaży poszczególnych produktów i ogólną estetykę marki w sposób, który komunikuje wartość każdego przedmiotu i marki jako całości. Chodzi o ukierunkowanie obsługi klienta we wszystkich kanałach w sposób, który przekazuje to, co chcesz, aby klienci wiedzieli o Twoich produktach i marce, bez polegania na dużej ilości tekstu.

Wszyscy znamy klasyczny lejek sprzedaży „AIDA”: uwaga, zainteresowanie, decyzja, działanie. Na szczycie tego lejka znajduje się wizualny merchandising. Powinno przyciągnąć uwagę, wzbudzić zainteresowanie i poprowadzić pasywnych przeglądarek głębiej w proces decyzyjny.

Rozważ alternatywę: każdy produkt jest wyświetlany obok siebie i niewiele można od siebie odróżnić. Układ sklepu nie mówi nic o marce i nie stara się przyciągnąć kupującego, aby dowiedział się więcej. Nie brzmi to jak mądra strategia, prawda?